flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналітична довідка роботи зі зверненнями громадян територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області 1 півріччя 2016 року

  

АНАЛІТИЧНА   ДОВІДКА

роботи зі зверненнями громадян

територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області

1 півріччя 2016  року

 

Організація роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області, здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».

В 1 півріччі 2016  року в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України у Харківській області на розгляді знаходилося 106  звернень (з них 5 заяв), що на 7 % менше ніж у 1 півріччі 2015 року. Всі звернення надійшли від  громадян.

 

Розглянуто скарг (з урахуванням залишку станом на 30.06.2016):

- по суті в територіальному управлінні розглянуто – 80 скарг (у 1 півріччі 2015 року  – 71, або на 12,3 % більше);

- надіслано за належністю – 1  скаргу  (у 1 півріччі 2015 року  - 4 скарги);

- залишено без розгляду або роз’яснено повноваження ДСА – 14   (у 1 півріччі 2015   року – 21,  або на 30 % більше).

Станом на 01.07.2016 в залишку знаходиться 6  звернень. В аналогічному періоді минулого року  залишок складав 7 скарг.

Із загальної кількості скарг, розглянутих територіальним управлінням             у 1 півріччі 2016 року, 63 скарги визнані необґрунтованими, що складає 77,5 % від кількості розглянутих по суті скарг.

         Визнано обґрунтованими 17 скарг, або  21,3 %  від  загальної кількості розглянутих звернень територіальним управлінням  протягом 1 півріччя 2016  року. 

У попередньому звітному  періоді цей показник складав  18 скарги, або 24,0 %.

Значна кількість обґрунтованих скарг надходить на порушення вимог ведення діловодства у суді. Територіальним управлінням у кожному випадку встановлення обґрунтованості скарги направляється голові відповідного суду лист з рекомендацією усунути порушення діловодства та вжити заходів реагування до винних осіб.  Порушення вимог Інструкції з діловодства  в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополі, Апеляційному суді  АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ пояснюється низьким рівнем професіоналізму працівників канцелярії суду та плинністю кадрів в місцевому суді.

Стосовно повторних та дублетних скарг слід зазначити, що у 1 півріччі 2016 року до територіального управління надійшли 9 повторних скарг та 8 дублетних. Взагалі, якщо проаналізувати усі скарги, можна зробити висновок, що повторні скарги надходять від громадян, які обрали метод оскарження як метод впливу на суд. Питання, які підіймають такі громадяни та факти, на які вони скаржаться, в більшості випадків не стосуються розгляду справи по суті, тобто незгодою їх авторів з процесуальними судовими рішеннями. 

 

 

За строками розгляду звернення були розглянуті:

                 - в строк до 5 діб  -  20 звернень, що становить 20 % від загальної кількості звернень, що знаходилися на розгляді  у територіальному управлінні;

                - в строк до 15 діб -  37  звернень, що становить 37,0  % від загальної кількості звернень, що надійшли на розгляд до територіального управління;

                - в строк до 30 діб –  43 звернення, що становить 43,0 % від загальної кількості звернень, що надійшли на розгляд до територіального управління;

               - в строк до 45  діб та більше 45 діб звернення територіальним управлінням протягом звітного  періоду не розглядалися.

Якість, повнота та відповідність Закону України «Про звернення громадян» відповідей на скарги, що надавались територіальним управлінням авторам звернень, контролюються начальником та заступником начальника територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області.      

Щодо кожного звернення, якщо воно потребувало додаткового вивчення, відповідальним працівником направлялись запити до місцевих судів міста  Харкова та Харківської області,  та встановлювався контроль. Контроль завершувався тільки після вирішення всіх поставлених питань у зверненні, прийняття обґрунтованого рішення, вжиття необхідних заходів щодо його виконання та надання відповіді заявнику.

В 1 півріччі  2016 року  за скаргами громадян перевірок  з виїздом до місцевих судів міста Харкова не було.

З метою надання практичної допомоги місцевим судам та удосконалення їх роботи з розгляду звернень громадян, територіальним управлінням планувалися та проводилися перевірки в місцевих судах.

Протягом 1 півріччя 2016 року було вивчено роботу з питань розгляду звернень громадян у Жовтневому та Ленінському районних судах міста Харкова, Печенізькому, Богодухівському та Великобурлуцькому  районних судах Харківської області.

Відповідальними за стан роботи з питань звернень громадян в усіх місцевих судах, згідно виданих наказів керівників  апаратів судів, визначені конкретні працівники, що сприяє більш якісному попередньому аналізу кореспонденції, контролю за дотриманням терміну розгляду звернень громадян.

В територіальному управлінні  приділяється  значна  увага роботі зі зверненнями  громадян. Постійно  проводиться особистий прийом громадян керівництвом територіального управління, згідно затвердженого графіку.

 

Враховуючи вищевикладене, з метою покращення роботи з питань розгляду звернень громадян пропонуємо:

 

Відділу організаційного забезпечення діяльності судів та  судової статистики:

-                готувати інформацію про стан організації роботи із зверненнями громадян для заслуховування на засіданні колегії територіального управління;

-                висвітлювати в засобах масової інформації стан організації роботи зі зверненнями громадян, роз’яснювати повноваження Державної судової адміністрації України;

-                за кожним фактом порушення строків надання відповідей на звернення проводити перевірки;

-                проводити семінарські заняття з працівниками місцевих судів, які відповідають за організацію роботи зі зверненнями громадян;

-                проводити вивчення стану роботи зі зверненнями громадян у місцевих судах міста  Харкова та Харківської області.

 

Рекомендувати головам  та керівникам апаратів  місцевих судів:

 

інформацію про підсумки роботи зі зверненнями громадян щоквартально виносити для розгляду на апаратних нарадах суду;

- щоквартально проводити моніторинг щодо причин, які породжують надходження звернень, недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян та безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника;

-   надавати повні та об’єктивні відповіді на запити територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області щодо розгляду звернень громадян, дотримуючись встановленого у запиті строку.

 

 

 

Начальник відділу  організаційного

забезпечення діяльності судів та  

судової статистики                                                                       Н.К. Меренцева