flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Послуги з доставки абонентам судових повісток в електронному вигляді

ІНФОРМАЦІЯ

щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик

 

Предмет закупівлі: Послуги у сфері глобальних мереж за кодом CPV за ДК 021:2015-72720000-3 (послуги з доставки абонентам судових повісток в електронному вигляді для місцевих загальних судів м. Харкова та Харківської області)

 

Для забезпечення безперебійної роботи місцевих судів Харківської області в частині автоматизації процесів документообігу судів через відповідну комп’ютерну програму «Д-3», організації належного доступу громадян до правосуддя шляхом направлення смс-повісток виникла необхідність у проведенні закупівлі послуг з доставки абонентам судових повісток в електронному вигляді для місцевих загальних судів м. Харкова та Харківської області на 2021 рік.

Закупівлю вказаних послуг необхідно здійснювати у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі».

Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) в п. 2 ч. 2 ст. 40 зазначено, що переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин.

            На виконання вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів», положень Кримінального процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 № ЗО (із змінами і доповненнями, внесеними рішеннями Ради суддів України), затверджено Положення про автоматизовану систему документообігу суду. Відповідно до Положення (із змінами та доповненнями), автоматизована система документообігу суду - сукупність комп’ютерних програм і відповідних програмно-апаратних комплексів, що входять до складу Єдиної судової інформаційної системи, та забезпечують виконання завдань, визначених Положенням, в тому числі таких як: функціонування документообігу суду та органів системи правосуддя; обмін інформацією між ними та з іншими органами державної влади; обмін з єдиною централізованою базою даних судової влади; оприлюднення інформації за допомогою офіційного веб-порталу Судової влади України; захист інформації від несанкціонованого доступу, тощо. Для функціонування автоматизованої системи документообігу в судах Державним підприємством «Інформаційні судові системи» впроваджено заходи щодо забезпечення можливості використання автоматизованої системи документообігу суду у місцевих та апеляційних судах, а саме: розроблена комп’ютерна програма «Д-3» (свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір № 44023, видане 29.05.2012 Державною службою інтелектуальної власності України). Для функціонування автоматизованої системи документообігу та інших підсистем адміністратор (ДП «Інформаційні судові системи») здійснює [11]: технічний супровід та підтримку працездатності АСДС та інших підсистем в цілому, згідно з вимогами Положення; створення, вдосконалення та супроводження АСДС та інших підсистем; адміністрування централізованих ресурсів судів та органів системи правосуддя, надання до них доступу; забезпечення зберігання та захисту даних централізованих ресурсів, у тому числі шляхом визначення концепції захисту від несанкціонованого доступу та засобів і методів забезпечення цілісності їх баз даних; координацію і супроводження створення комплексної системи захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи в органах, що використовують АСДС та інші підсистеми, як складову інформаційно- телекомунікаційної системи; затвердження єдиної політики безпеки використання АСДС, обов'язкових до застосування цими органами; підтримку сервісу обміну обліково-статистичними та реєстраційно- контрольними картками, електронними документами суду, органу системи правосуддя з ЦБД у відповідності до протоколів обміну, затверджених адміністратором; виконання цих та інших функцій, передбачених Положенням та взятими на себе договірними зобов’язаннями. Відповідно до вимог Положення «Технічний супровід та підтримка працездатності АСДС, модуля автоматизованого розподілу та інших підсистем, здійснюються адміністратором на підставі договорів...». Слід звернути увагу, що з 17 червня 2013 року у всіх місцевих судах загальної юрисдикції запроваджено інноваційний проект «Електронний суд» - порядок обміну електронними документами між судом і учасниками судового процесу згідно з наказом Державної судової адміністрації України № 72 від 31 травня 2013 року «Про реалізацію проекту щодо обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу». За результатами аналізу даних, наданих на дослідження, встановлено, що впровадження проекту «Електронний суд» полягав в налагоджені процесу оперативного обміну інформацією в електронному вигляді між судовими установами, учасниками судового процесу, а також іншими державними структурами з метою забезпечення справедливого та неупередженого правосуддя в Україні. Проект «Електронний суд» здійснювався поетапно. Було реалізовано перший етап - надсилання судами копій процесуальних документів в електронному вигляді учасникам судового процесу. Наступним етапом проекту з 01 жовтня 2013 року у всіх місцевих загальних судах було запроваджено порядок щодо надсилання судами учасникам судового процесу (кримінального провадження) текстів судових повісток у вигляді SMS -повідомлень (згідно з наказом Державної судової адміністрації України від 20 вересня 2013 року № 119 «Про реалізацію проекту щодо надсилання судами SMS -повідомлень учасникам судового процесу (кримінального провадження) у місцевих загальних судах»), що робить оперативнішим надходження інформації до учасника судового процесу. Надсилання учасникам судового процесу повісток у вигляді «SMS -повідомлень» в комп’ютерній програмі «Д-3» (далі - КП «Д-3») розроблено відповідно до статті 135 «Порядок здійснення виклику в кримінальному провадженні» Кримінального процесуального кодексу України та статті 128 «Судові повістки» Цивільного процесуального кодексу України. Робочий процес починається з того, що у автоматизованій системі документообігу суду (комп’ютерна програма автоматизації документообігу загального суду «Д-3» та комп’ютерна програма «Діловодство спеціалізованого суду») (АСДС) реєструється у вигляді друкованого документу письмова згода сторони процесу на отримання повісток у вигляді SMS-повідомлень, після чого документ роздруковується та додається до справи. Повістка про виклик також реєструється у АСДС у вигляді документу затвердженого зразка, а потім, залежно від наявності згоди на отримання SMS-повідомлень або документів електронною поштою, вона або роздруковується та надсилається у паперовому вигляді, або надсилається відповідно в електронному вигляді. У будь-якому випадку відправка повістки фіксується у АСДС у вигляди запису реєстру поштових відправлень відповідного типу. У встановлений розкладом час спеціальний плаґін комп’ютерної програми «Системи підтримки діловодства» (далі - КП «СПД») надсилає всі наявні нові повідомлення до бази даних центрального сервісу обміну SMS-повідомленнями судової системи (далі - «ЦСО»), звідки весь наявний потік повідомлень надсилається до електронного сервісу обробки SMS- повідомлень оператора масових розсипок, далі вже засобами цього оператора розсилається до отримувачів. У зворотному напрямку до ЦСО оператором надсилається інформація щодо статусу обробки та отримання кінцевими користувачами даних повідомлень. З ЦСО дана інформація автоматично потрапляє до бази даних АСДС суду, де прив’язується до відповідного запису поштового реєстру КП «Д-3» про надсилання повістки у вигляді SMS. Інформація щодо статусу отримання (або неотримання та його причини) стороною процесу повістки може бути роздрукована у суді та додана до справи. На кожному кроці передачі інформації виконується логування фактів передачі пакетів та змін записів у відповідних базах даних. КП «Д-3» також має засоби узагальнення та аналізу інформації щодо надсилання SMS-повісток, зокрема друк реєстрів відправок, фільтрація інформації щодо відправлень, друк підтверджень отримання тощо. На центральному рівні наявність ЦСО дозволяє отримувати загальні білінгові звіти для Державної судової адміністрації України і, таким чином, контролювати видатки судів на відправлення SMS-повідомлень та оцінювати розмір заощадження державних коштів порівняно з відправками в паперовому вигляді. Слід також зауважити, що забезпечення надсилання судом повісток у вигляді SMS потребувало виконання деяких попередніх умов: - учасник справи повинен попередньо надати письмову згоду на отримання повісток у вигляди SMS; - для забезпечення надійного процесу передачі повідомлень/отримання підтверджень між судом та оператором пакетної розсипки SMS-повідомлень необхідно налагодити закритий VPN-канал; - пакетна відправка SMS-повідомлень потребує наявності погодженого протоколу обміну між АСДС суду та базою даних оператора мобільного зв’язку; - контроль видатків держаних коштів на відправлення SMS потребує наявності централізованого механізму обміну. Для забезпечення безперебійної роботи судової системи будь-яка система електронного суду повинна тісно інтегруватися з інформаційною системою, вже існуючою у судах України. На сьогоднішній день Підприємством напрацьовано унікальний досвід щодо обробки значних масивів даних, розробки форматів та протоколів обміну даними у електронному вигляді, реалізації та впровадження центральних серверів обміну повідомленнями та відповідних електронних сервісів, створення відповідних інтерфейсів користувача та вирішення технічних та організаційних питань у національному масштабі. Тому слід звернути увагу, що, використовуючи надбаний досвід та технології, Підприємство має можливість створити таку інтеграцію, не порушуючи налагоджених виробничих процесів у судах. Підприємство має власний потужний Дата- центр, із встановленим сучасним серверним обладнанням для забезпечення всіх електронних систем та сервісів, створено систему резервного копіювання та зберігання інформації. На виконання вимог Закону України «Про судоустрій і статус суддів», рішення Ради суддів України від 29 лютого 2008 року № 38 щодо створення Єдиної судової інформаційної системи та з метою забезпечення своєчасного отримання учасниками судового процесу, кримінального провадження судових повісток, повідомлень та інших документів під час розгляду судових справ затверджено Тимчасовий регламент надсилання судом електронних документів учасникам судового процесу, кримінального провадження Наказом ДСА України від 07.11.2016 № 227. Крім цього, протягом останніх років Підприємством на договірних засадах надаються послуги з доставки електронних судових повісток засобами автоматизованої системи документообігу суду для апеляційних судів, апеляційних адміністративних судів, окружних адміністративних судів, та Територіальних управлінь Державної судової адміністрації України в областях та м. Києві. Також, надання зазначених послуг іншим виконавцем в умовах певного дефіциту часу, оскільки система вже впроваджена в діяльність і перерви в її обслуговувані є неприпустимими, ймовірніше за все, буде потребувати залучення додаткового персоналу, що призведе до збільшення вартості послуг. Відповідно до змін, в судах України, а також у Вищій раді правосуддя, Вищій кваліфікаційній комісії суддів України, Державній судовій адміністрації України, їх органах та підрозділах здійснено тестовий режим експлуатації Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (ЄСІТС), що продовжується у складі наступних підсистем (модулів): Єдиний контакт-центр судової влади України; Єдина підсистема управління фінансово-господарськими процесами; Офіційна електронна адреса (Електронний кабінет); Офіційний веб-портал «Судова влада України»; Єдиний державний реєстр судових рішень; Електронний суд; Автоматизований розподіл; Судова статистика. Наказом Голови ДСА України від 13 квітня 2018 року № 168 затверджено Концепцію побудови Єдиної судової інформаційної-телекомунікаційної системи, якою визначена структура, організація та принципи побудови ЄСІТС з використанням сучасних програмно-технічних засобів. Наказом ДСА України від 07 листопада 2019 року № 1096 затверджено Концепцію побудови ЄСІТС (у новій редакції). Побудова ЄСІТС передбачає автоматизацію ділових процесів, включаючи процеси Документообігу, розгляд судових справ, складання оперативної та аналітичної звітності, надання інформаційної допомоги суддям, а також процесів, які забезпечують фінансові, майнові, організаційні, кадрові та інформаційно- телекомунікаційні потреби органів судової влади. Засобами ЄСІТС здійснюється створення, зберігання та використання електронних судових справ, забезпечення регламентованого доступу до судових справ судам та учасникам судового процесу, збір та аналіз даних щодо розгляду судових справ, розрахунок та облік фінансових витрат тощо. Концепція побудови ЄСІТС визначає : принципи створення ЄСІТС; стратегію формування, функціонування та розвитку інформаційно- аналітичного забезпечення діяльності судів, органів та установ системи правосуддя; методи та засоби забезпечення інформаційно-аналітичної підтримки процесів підготовки, прийняття та контролю виконання управлінських рішень шляхом автоматизованого збору, накопичення, обробки, аналізу інформації. У концепції побудови ЄСІТС визначені структура, організація та принципи побудови ЄСІТС з використанням сучасних програмно-технічних засобів. Відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів», процесуального законодавства України ЄСІТС має забезпечити: ведення електронного діловодства, в тому числі рух електронних документів у межах відповідних органів та установ та між ними, реєстрацію вхідних і вихідних документів та етапів їх руху; централізоване захищене зберігання судових справ, процесуальних, інших документів та інформації в єдиній базі даних; захищене зберігання, автоматизовану аналітичну і статистичну обробку інформації; збереження судових справ та інших документів в електронному архіві; обмін документами та інформацією (надсилання та отримання документів та інформації, спільна робота з документами) в електронній формі між судами, іншими органами системи правосуддя, учасниками судового процесу, а також проведення відеоконференцїї в режимі реального часу; автоматизацію роботи судів, органів та установ системи правосуддя, в тому числі, автоматизоване формування в режимі реального часу основних аналітичних показників діяльності; автоматизацію процесів ведення бухгалтерського, статистичного, кадрового обліку, формування та консолідації фінансової, статистичної та управлінської звітності; автоматизацію процесів планування та виконання бюджетів; формування і ведення суддівського досьє (досьє кандидата на посаду судді) в електронній формі; віддалений доступ користувачів ЄСІТС до будь-якої інформації, що в ній зберігається, в електронній формі відповідно до диференційованих прав доступу; визначення судді (судді-доповідача) для розгляду конкретної справи у порядку, визначеному процесуальним законом; визначення присяжних для судового розгляду з числа осіб, які внесені до списку присяжних; відбір кандидатури арбітражного керуючого у справах про банкрутство; розподіл справ у Вищій кваліфікаційній комісії суддів України, Вищій раді правосуддя, їх органах; аудіо- та відеофіксацію судовій засідань, засідань Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Вищої ради правосуддя, її органів, їх транслювання в мережі Інтернет у порядку, визначеному законом; - ведення Єдиного державного реєстру судових рішень; ведення Єдиного державного реєстру виконавчих документів; функціонування офіційного веб-порталу судової влади України, веб-сайтів Вищої ради правосуддя та Вищої кваліфікаційної комісії суддів України; функціонування єдиного контакт-центру для управління запитами, іншими зверненнями; можливість автоматизованої взаємодії ЄСІТС з іншими автоматизованими, інформаційними, інформаційно-телекомунікаційними системами органів та установ системи правосуддя, органів правопорядку, Міністерства юстиції України та підпорядкованих йому органів та установ; можливість учасникам справи брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції; інші функції, передбачені Положенням про ЄСІТС. ЄСІТС є централізованою системою з гібридною розподіленою архітектурою. Особливістю цієї архітектури є розмежування відкритого та захищеного середовищ, а також, наявність територіально розподілених підсистем, які взаємодіють з центральною системою через інформаційну шину обміну даними та забезпечують автономне функціонування автоматизованих систем у територіально віддалених судах та органах і установах системи правосуддя при аварійних збоях в каналах зв’язку. До складу цільової архітектури ЄСІТС входять: 1. Центральна система обробки та зберігання даних. 2. Захищена телекомунікаційна мережа. 3. Інформаційно-телекомунікаційні системи автоматизації діяльності судів, органів та установ системи правосудця. 4. Комплексна система захисту інформації. Крім того, на виконання вимог Указу Президента України «Про стратегію реформування судоустрою, судочинства та суміжних правових інститутів на 2015- 2016 роки» та Концепції оптимізації інфраструктури забезпечення органів судової влади, схваленої Радою з питань судової реформи 28 грудня 2015 року, з метою забезпечення реалізації Закону України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» у частині створення та належного функціонування Єдиної судової інформаційно- телекомунікаційної системи Наказом ДСА України «Про забезпечення створення і функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи» від 07.11.2019 № 1096 Підприємство визначено Адміністратором ЄСІТС. Для забезпечення безперебійної роботи судової системи будь-яка система електронного суду повинна тісно інтегруватися з інформаційною системою, вже існуючою у судах України. На сьогоднішній день Підприємством напрацьовано унікальний досвід щодо обробки значних масивів даних, розробки форматів та протоколів обміну даними у електронному вигляді, реалізації та впровадження центральних серверів обміну повідомленнями та відповідних електронних сервісів, створення відповідних інтерфейсів користувача та вирішення технічних та організаційних питань у національному масштабі. Тому слід звернути увагу, що, використовуючи надбаний досвід та технології, Підприємство має можливість створити таку інтеграцію, не порушуючи налагоджених виробничих процесів у судах. Таким чином, можна зробити висновок про те, що ДП «Інформаційні судові системи» є первинним постачальником послуг засобами автоматизованої системи документообігу суду, крім цього, Підприємством реалізовано повний набір механізмів, що забезпечує надання зазначених послуг. Застосування переговірної процедури зумовлено тим, що можлива зміна адміністратора ЄСІТС скоріш за все унеможливить супроводження та технічну підтримку ЄСІТС, що у свою чергу призведе до призупинення автоматичної відправки рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень, збільшення навантаження на співробітників суду для ведення інформаційно-довідкової роботи у суді, виникнення необхідності в конвертації даних, що накопичувалися в Системі, ускладнення роботи з центральною базою даних, яка містить всі документи, що створюються у судовій системи. Також використання іншого програмного продукту може привести до зупинки обміну даними між судовими установами та органами досудового слідства, що у свою чергу, на певний період (до створення відповідних умов) призведе до повної зупинки функціонування ЄСІТС. Крім цього, надання зазначених послуг іншим виконавцем в умовах певного дефіциту часу, оскільки система вже впроваджена в діяльність і перерви в її обслуговувані є неприпустимими, ймовірніше за все, буде потребувати залучення додаткового персоналу, що призведе до збільшення вартості послуг. Дана пропозиція обґрунтовується та підтверджується Висновком № 585 комплексного експертного дослідження від 22.02.2021 Науково-дослідного інституту інтелектуальної власності Національної академії правових наук України. За результатом аналізу наявних та виявлених відомостей, враховуючи наведене вище, урахувавши усі суттєві факти, тією мірою, якою вони представлені в матеріалах, що надійшли на дослідження, за результатом проведення повного дослідження (в межах поставленого питання), на підставі спеціальних знань (в межах компетенції) експерта, зроблено висновок про те, що обрання переговорної процедури закупівлі при проведенні Територіальними управліннями Державної судової адміністрації України закупівлі послуг із забезпечення доставки електронних судових повісток в електронному вигляді засобами автоматизованої системи документообігу суду у державного підприємства «Інформаційні судові системи» відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (в новій редакції), а саме: відсутність конкуренції з технічних причин є обгрунтованою. Враховуючи наведене вище, існують всі об’єктивні фактори, що свідчать про неможливість надання зазначених послуг іншим учасником, крім Державного підприємства «Інформаційні судові системи», та про наявність підстав для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: за відсутності конкуренції з технічних причин.

У зв’язку із вищенаведеним, у відповідності до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону у замовника виникає необхідність закупівлі: Послуги у сфері глобальних мереж за кодом CPV за ДК 021:2015-72720000-3 (послуги з доставки абонентам судових повісток в електронному вигляді для місцевих загальних судів м. Харкова та Харківської області) за переговорною процедурою у Державного підприємства «Інформаційні судові системи» (Юридична адреса: 01601, Україна, Київська обл., м. Київ, вул. Липська, 18/5, Фактична адреса: 03045, м. Київ, вул. Плещеєва, 10, Код ЄДРПОУ 34614292).

 

Технічні та якісні характеристики:

доставка абонентам судових повісток в електронному вигляді для місцевих загальних судів м. Харкова та Харківської області та включає в себе наступні складові:

Абонент – учасник судового процесу, який виявив бажання отримувати судові повістки в електронному вигляді, подав до суду відповідну заявку та номер мобільного телефону якого належним чином внесений до автоматизованої системи документообігу суду.

АСДС – автоматизована система документообігу суду (комп’ютерна програма автоматизації документообігу загального суду «Д-3» та/або комп’ютерна програма «Діловодство спеціалізованого суду»).

Повідомлення – текстове повідомлення, що надсилається Замовником засобами АСДС та доставляється на мобільний телефон Абонента.

Оператор мобільного зв’язку – компанія, що надає послуги мобільного зв’язку для мобільних телефонів своїх абонентів.

Прийняте повідомлення – стан повідомлення, коли повідомлення направлене від Виконавця до оператора мобільного зв’язку, але ще не доставлене до абонента. Такий стан є проміжним і він обов’язково перейде в один з наступних станів: Доставлене, Відхилене, Недоставлене. Таке повідомлення не підлягає оплаті згідно Договору.

Відхилене повідомлення – стан повідомлення, коли повідомлення направлене Виконавцем до оператора мобільного зв’язку, але по різним причинам відхилене оператором мобільного зв’язку. Таке повідомлення не підлягає оплаті згідно Договору.

Доставлене повідомлення – повідомлення, коли повідомлення направлене Виконавцем до оператора мобільного зв’язку і доставлене до абонента. Таке повідомлення підлягає оплаті згідно Договору.

Прострочене повідомлення – стан повідомлення, коли повідомлення направлене Виконавцем до оператора мобільного зв’язку, і після кількох невдалих спроб протягом 24 годин так і не було доставлене до Абонента з причини відсутності Абонента в мережі, проблемах з мобільним телефоном Абонента тощо.

Судова повістка (повістка про виклик до суду та повідомлення) – процесуальний документ, створений в електронному вигляді з дотриманням вимог чинного процесуального законодавства України, засобами АСДС для відправки повідомленням. Текст судової повістки відправляється у вигляді 5 та більше повідомлень. Кількість повідомлень залежить від розміру судової повістки та оператора мобільного зв’язку, через якого відправляються повідомлення.

 

Згідно бюджетного призначення по КЕКВ 2240 – розмір бюджетного призначення на складає – 333 197,34 грн.

 

Очікувана вартість предмета закупівлі складає – 333 197,34 грн. (з  ПДВ).