flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА роботи зі зверненнями громадян територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області за 1 півріччя 2017 року

 

АНАЛІТИЧНА   ДОВІДКА

роботи зі зверненнями громадян

територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області

1 півріччя 2017  року

 

  Організація роботи зі зверненнями громадян, що надійшли до територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області, здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».

  В 1 півріччі 2017  року в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України у Харківській області на розгляді знаходилося 90 звернень (з них 7 заяв), що на 15,1 % менше ніж у 1 півріччі 2016 року. Всі звернення надійшли від  громадян.

 

  Розглянуто скарг (з урахуванням залишку станом на 30.06.2017):

- по суті в територіальному управлінні розглянуто – 72 скарги (у 1 півріччі 2016 року  – 81 скаргу);

- надіслано за належністю – 5  скарг   (у 1 півріччі 2016 року  - 1 скаргу);

- залишено без розгляду або роз’яснено повноваження ДСА – 12  (у 1 півріччі 2016  року – 14).

Станом на 01.07.2017 в залишку знаходиться 9  звернень. В аналогічному періоді минулого року  залишок складав 6 скарг.

Із загальної кількості скарг, розглянутих територіальним управлінням             у 1 півріччі 2017року, 41 скаргу визнані необґрунтованими, що складає 57,0 % від кількості розглянутих по суті скарг.

 Визнано обґрунтованими 26 скарг, або  36,1 %  від  загальної кількості розглянутих звернень територіальним управлінням  протягом 1 півріччя 2017  року. 

 У попередньому звітному  періоді цей показник складав  17 скарг, або 21,3 %.

  Значна кількість обґрунтованих скарг надходить на порушення вимог ведення діловодства у суді. Територіальним управлінням у кожному випадку встановлення обґрунтованості скарги направляється голові відповідного суду лист з рекомендацією усунути порушення діловодства та вжити заходів реагування до винних осіб.  Порушення вимог Інструкції з діловодства  в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополі, Апеляційному суді  АРК та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ пояснюється низьким рівнем професіоналізму працівників канцелярії суду та плинністю кадрів в місцевому суді.

  Стосовно повторних та дублетних скарг слід зазначити, що у 1 півріччі 2017 року до територіального управління надійшли 4  повторних скарги та 6 дублетних. Взагалі, якщо проаналізувати усі скарги, можна зробити висновок, що повторні скарги надходять від громадян, які обрали метод оскарження як метод впливу на суд. Питання, які підіймають такі громадяни та факти, на які вони скаржаться, в більшості випадків не стосуються розгляду справи по суті, тобто незгодою їх авторів з процесуальними судовими рішеннями. 

 

 

  За строками розгляду звернення були розглянуті:

                 - в строк до 5 діб  -  18 звернень, що становить 22,2 % від загальної кількості звернень, що були розглянуті  територіальним управлінням протягом  звітного  періоду;

               - в строк до 15 діб -  38  звернень, що становить 46,9  % від загальної кількості звернень, що були розглянуті  територіальним управлінням протягом  звітного  періоду;

               - в строк до 30 діб –  25 звернень, що становить 30,9 % від загальної кількості звернень, що надійшли на розгляд до територіального управління;

               - в строк до 45  діб та більше 45 діб звернення територіальним управлінням протягом звітного  періоду не розглядалися.

  Якість, повнота та відповідність Закону України «Про звернення громадян» відповідей на скарги, що надавались територіальним управлінням авторам звернень, контролюються начальником та заступником начальника територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області.      

  Щодо кожного звернення, якщо воно потребувало додаткового вивчення, відповідальним працівником направлялись запити до місцевих судів міста  Харкова та Харківської області,  та встановлювався контроль. Контроль завершувався тільки після вирішення всіх поставлених питань у зверненні, прийняття обґрунтованого рішення, вжиття необхідних заходів щодо його виконання та надання відповіді заявнику.

  В 1 півріччі  2017 року  за скаргами громадян перевірок  з виїздом до місцевих судів міста Харкова не було.

  З метою надання практичної допомоги місцевим судам та удосконалення їх роботи з розгляду звернень громадян, територіальним управлінням планувалися та проводилися перевірки в місцевих судах.

  Протягом 1 півріччя 2017 року було вивчено роботу з питань розгляду звернень громадян у Дзержинському та Червонозаводському  районних судах міста Харкова, Печенізькому районному суді та Чугуївському міському  суді  Харківської області.

  Відповідальними за стан роботи з питань звернень громадян в усіх місцевих судах, згідно виданих наказів керівників  апаратів судів, визначені конкретні працівники, що сприяє більш якісному попередньому аналізу кореспонденції, контролю за дотриманням терміну розгляду звернень громадян.

  В територіальному управлінні  приділяється  значна  увага роботі зі зверненнями  громадян. Постійно  проводиться особистий прийом громадян керівництвом територіального управління, згідно затвердженого графіку.

 

  Враховуючи вищевикладене, з метою покращення роботи з питань розгляду звернень громадян пропонуємо:

 

  Відділу організаційного забезпечення діяльності судів та  судової статистики:

 

  Рекомендувати головам  та керівникам апаратів  місцевих судів:

 

-  інформацію про підсумки роботи зі зверненнями громадян щоквартально виносити для розгляду на апаратних нарадах суду;

- щоквартально проводити моніторинг щодо причин, які породжують надходження звернень, недотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян та безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявника;

-   надавати повні та об’єктивні відповіді на запити територіального управління Державної судової адміністрації України у Харківській області щодо розгляду звернень громадян, дотримуючись встановленого у запиті строку.

 

 

 

Начальник відділу  організаційного

забезпечення діяльності судів та  

судової статистики                                                                      Н.К. Меренцева